הבחירות בבית שמש • קרע בתנועת 'טוב'

גואל ועקנין | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on הבחירות בבית שמש • קרע בתנועת 'טוב'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד שבכל המפלגות בבית שמש עובדים קשה לקראת סיבוב הבחירות שהולך ומתקרב, בתנועת "טוב" המקומית הכל אנמי ונראה ששם הדרך לא אצה לאף אחד. בסיבוב הבחירות הקודם תמכה התנועה במועמד החילוני לראשות העיר אלי כהן בניגוד לשאר המגזר החרדי על אף שטוב מגדירה את עצמה כתנועה חרדית-חברתית.

לאחר המפלה בסיבוב הקודם והעובדה שטוב לא עברה את אחוז החסימה היה נראה שחבריה מקפלים ציוד ומסיימים לעת עתה את החלק הפוליטי בחייהם.

מיד לאחר החלטת בג"ץ ששלח את בית שמש לסיבוב בחירות חוזרות חזרו חברי תנועת טוב המקומית לעסוק בניסיונות להחיות את הסניף ואולי להפוך לרלוונטיים. הם החלו במגעים עם כל המפלגות שעברו את אחוז החסימה כדי לבדוק מה מבטיחה כל מפלגה ובעיקר איזה פוליטיקאי מבטיח כמה שיותר. פוליטיקה ישנה בהתגלמותה.

גם קריאות להתמודדות נוספת ישנם בתוך הסניף בעיקר ממי שנמצא במקום הרביעי ברשימה, עו"ד מאיר הלר שאומר בצורה ברורה שבפתקי ההצבעה של טוב יהיו גם בסיבוב הזה בגלל טוב צריכה להתמודד והיא צריכה לעשות זאת כשהעומד בראש זה אהרון סלומון, זה שבסיבוב הקודם לא הצליח לספק את הסחורה ולשמור על המנדט שהביא בזמנו אלי פרידמן שבחר מסיבות אישיות לא להיות חלק מרשימת טוב בבחירות האחרונות. אמירה דומה שמעתי גם מסלומון בעצמו, רק שבסוף הוא הוסיף תוך יומיים תצא הודעה מסודרת (עברו כבר שלושה ימים).

להתנהל כיום מול טוב זה לא פשוט. המנכ"ל פרש, הדובר פרש והבוס הגדול מעודכן במה שקורה אבל לא ממש מתערב ולכן החבר'ה כאן בנו מעין צוות היגוי שאמור לקבל החלטה בשביל כלל החברים שאמנם יצטרכו להצביע באופן דמוקרטי אבל לא הרבה בונים שם ע דמוקרטיה בפרט לאחר הפריימריז שהיה שם וכל מה שקרה לפני ומסביב.

הלר שתומך בריצה נוספת עם סלומון בראש מאמין שהפעם תהיה הצלחה אבל גם מאמין שסלומון יעדיף לפרוש לצורך עסקים פרטיים, גם הבאים אחריו הוא מאמין שיפרשו, דבר שיביא אותו לקדמת הבמה הפוליטית ויהפוך אותו לחבר מועצה מן המנין. סיכוי קלוש, אבל הלר מאמין בו בכל לבו.

הבעיה אותה לא צפו צוות ההיגוי היא שבמקרה הזה ההמתנה הארוכה היא הבעיה וחלק נכבד מתוך חברי התנועה החליט להעביר את תמיכתם במאיר בלעיש.

בלעיש לשיטתם ריצה את בוחריו מעל ומעבר בעשר שנותיו במועצת העיר וסיפק את הסחורה על הצד הטוב ביותר ואם גם אנחנו נהיה חלק מבוחריו אז הוא ידאג גם לנו, ציבור החרדים העובדים, מה שלא עשו הנציגים החרדיים בכל חמש השנים האחרונות. לא מעט ישיבות נעשו בין חברי טוב לבלעיש ואנשיו ונראה שהקרע הפנימי בתוך "טוב" הוא כבר דבר ברור והשאלה שנותרה היא מה יעשו אלו שעדיין לא קיבלו החלטה, האם ירוצו לבד או יחברו למפלגתו של בלעיש או אולי למפלגה אחרת כאשר גם אגודת ישראל היא אופציה או כפי שאומרים רוב החברים, העיקר לא להצביע לחן.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    טוב מאד שטוב נגמרה.
    שיתמכו אפילו בבלעיש – רק שיתפרקו כבר.
    מרדו בגדו"י.